Tech-Trend Analyser
Når du skal tænke nyt - eller måske skal lave et opkøb/partnerskab
Når du skal tænke nyt - eller måske skal lave et opkøb/partnerskab
Har du også svært ved at følge med i den teknologiske udvikling?
Når mine kunder beder mig om at lave en Tech-trend analyse (også kaldet Scouting), skyldes det som regel, at de ønsker at få mere indsigt i:
Andre kunder tænker på, at starte et nyt initiativ/forretningsområde og vil derfor gerne have indsigt i, om der er andre virksomheder, som allerede arbejder på dette område og hvad de har gjort.
- Hvilke (nye) teknologier er der på markedet, hvad bruges de til og hvordan de kan gøre en forskel for virksomheden
- Hvad arbejder start-ups rundt om i verden på og hvilke er værd at holde øje med
Andre kunder tænker på, at starte et nyt initiativ/forretningsområde og vil derfor gerne have indsigt i, om der er andre virksomheder, som allerede arbejder på dette område og hvad de har gjort.
For at kunne udarbejde en Tech-Trend analyse:
- Tager vi først et eller flere møder, for at forstå formålet med analysen, dvs. hvad ønsker I undersøgt, hvorfor og hvad er jeres succeskriterier.
- Scanner jeg herefter markedet for de teknologier og start-ups, der kan være interessante og relevante for jer at kigge nærmere på og måske samarbejde med/opkøbe.
Når analysen er klar, præsenterer jeg resultaterne på en inspirations-workshop, hvor de enkelte cases bliver gennemgået og diskuteret i detaljer.
Mangler du indsigt i hvilke teknologier der er på vej, eller hvad start-ups arbejder på?